Sidor

fredag 3 juli 2015

Semesterfilt


Denna semester har jag tänkt ha med virkning överallt, långa bilresor, i solstolen, kvällar i uterummet, framför tvn osv
Och så hoppas jag den är klar när semestern är slut.
Valet blev sicksack mönster lätt att göra och från och med det ljusblå kommer jag inte byta färg lika ofta.
Kommer nog att fodra den på baksidan så det blir en riktigt trevlig filt till vinterkvällarna. Ser att färgerna inte riktigt kommer fram på första fotot...
På andra bilden vilket inte riktigt syns är klänningen vågmönstrad precis som filten.
Återkommer längre fram så ni får se hur det går.

Måste få visa ett av mina största virkprojekt som jag är så nöjd med
Det är som ni kanske ser en poncho, hade kunnat vara bättre foton...
Har haft den sedan den blev klar på friluftsgudstjänster där den passat perfekt. Och troligen kommer jag bära den om kvällarna över ett vitt linne i sommar
Är mycket nöjd och kan tänka mig göra en till kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar