Sidor

onsdag 1 juli 2015

ullared en tradition


Detta har nu blivit en tradition att under någon av de första dagarna på semestern åka till Ullared och besöka GeKås varuhus.
Så blev det även i år.
Jag har åkt själv, men jag har också åkt med min vän Helena när hon varit gravid med först A och sedan E.
Nu är hon alltså tvåbarnsmor och minstingen inte ett år ens.
Men med en övernattning bestämde vi oss för att åka, jag Helena och med oss skulle vi ha lilla E.
Sulky lånades och vi undrade någ båda hur det skulle gå.
Resan ned gick hur bra som helst då E somnade, ja förutom att vi/jag missade en högersväng, en liten högersväng...
Den gjorde att vi fick köra fyrtio minuter längre, nu med E vaken och skrikandes. Det var bara för mig att försöka ignorera hans ledsenhet för att köra bil. Han somnade dock åter och ja resan gick bra.
Väl framme har vi aldrig sett så mycket bilar, vi har alltid fått plats men inte denna dag. Så vi tar oss efter lite problem fram till vårt boende och ställer bilen där istället.

Det började allts mindre bra, men nu hade vi en vagn och begav oss in i varuhuset.
Här kunde vi konstatera att det var väldigt mycket folk! Men vi fick mycket gjort och lilla E sov en stund, var vaken, och tja på set stora hela gick det förvånansvärt bra att ha honom med.
Han är för det mesta nöjd och glad och vi försökte se till att han hade det så bra som möjligt. Att han sedan sov en hel del de gånger vi var i varuhuset underlättar ju såklart.

Fika ingår, detta är inte mitt allt bara biskvin.





Vi bodde på ett litet B&B väldigt nära GeKås , jag skulle säga att de satsat på mycket yta för att få det att se bra ut men kanske missat en och annan detalj så som att det i barnsängen inte fanns passande sängkläder och täcke.
Frukosten hade de på sett och vist löst på ett i alla fall för dem smidigt sett och det var trevligt med nybakat bröd



Ja såhär såg brickan ut, däremot var det ju lite lite valbarhet...
 Dessa ägghalvor var ändå lite söta.
Nu kom visst sista och nästaista bilden i fel ordning. Detta är bild på nästan allt som inhandlades och nästa på den mkt stadiga lunch jag åt innan hemfärd. I handelshuset som innehåller några olika affärer finns en asiatisk restuarang med buffé. När vi gick dit frågade jag efter glutenfritt, då går kvinnan bakom kassan med mig och visar vad jag kan och inte kan äta, de har dessutom skyltar som inte bara visar vad det är utan om det innehåller gluten och laktos. Väldigt trevligt! Fräsch god vällagad mat! Dit kan jag gå igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar