Sidor

söndag 23 augusti 2015

Aktiv helg

I fredags när jag kom hem vid lunch och i stort slutat för dagen var det sådär strålande fint väder och jag behövde byta miljö.
Jag föreslog Jönköping och S nappade på en gång. Vi kom dit och gick och gick och gick. Skulle ha handlat lite hade jag tänkt men kom bara hem med en Toscansk örtolivolja, tänkte jag som nu snart skall äta oceaner av sallad, gärna grönsallad tänkte att det kunde vara gott med en riktigt god olja.

Vi åt på grekisk kolgrill OCH fikade 😊 Jag fick ihop 11200 steg lite drygt den dagen så ja lite av det gick nog plus minus noll. De var väldigt trevliga på kolgrillen sådant gillar jag!
Fick per automatiskt en karaff kallt vatten när vi satt oss. Var ju ca 24 grader så...

Gick längs piren och insåg att där skulle vi kanske ätit, suttit länge i solen...

S har sin barndomsvän i stan som vi tänkte höra av oss till, han ser oss innan vi kontaktar honom dock.
Vi ringde och blev genast inbjudna på kaffe, så vi satt där i en dryg timme, SÅ trevligt. Fick träffa hans lilla otroligt söta dotter också.


Igår åkte vi iväg igen till Vetlanda, det var liksom på vägen...
På åkte den väldigt färgglada sextiotalsinspirerade klänningen.
Hittade en blus i vinrött och en tunn stickade tröja i marinblått mycket nöjd. Vill ju inte köpa så mycket nytt då jag ju förhoppningsvis/troligtvis kommer gå ned en hel del i vikt de tre kommande månaderna.
Denna dag åt vi faktiskt pizza, min sista på läääääänge.

Sedan hamnade vi här, mitt i den småländska skogen på 50årsfest hos min mans arbetskamrat.

Vi blev kvar lite längre än vi tänkt men det var relativt trevligt, fin utsikt!

Han ville inte ha presenter utan ville ha pengar. Inte till sig själv utan till barn och ungdomsarbetet i den missionsförsamling där han är aktiv.
Härligt när barn och unga kan få något extra.

Idag har det varit trädgårdsarbete på schemat, gräset är klippt, två klängrosor med enorm växtkraft som står på fel ställe (förra ägarna planterade dem), klippte jag helt ned idag de förstör hela den fina lilla rabatten nämligen, kantklippt runt buskar, trappor mm
Vattnat en del då det är torrt nu.

Sedan fick det bli lasagn, får ju snart inte äta pasta😊ja på tre månader alltså.

Så glad att jag är ledig imorgon också, kommer börja dagen med ett träningspass, kan ju inte skada att komma igång lite innan.
Denna vecka vecka blev  det 1mil PW.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar