Sidor

lördag 29 augusti 2015

Att förbereda sig

 Jag är så taggad inför min kommande utmaning. För mig hade den gärna fått komma igång nu på sett och vis. Samtidigt har jag nu hunnit äta lasagn i veckan, idag potatisgratäng, hamburgare och pommes, lite godis, bakat centerkakor.
Nej, jag håller inte på att äta upp mig!
Jag har faktiskt tränat också.
Detta är onsdagens lunch på vårt stadshotell, lunchen där har blivit SÅ bra, god sallad och servering vid bord istället för buffé.
 Den här kycklingrätten med rödvinsås och en magiskt god örtcreme var så gott
Har ätit lite bättre mat också denna vecka så som torsdagens lunch, en räksallad utan pasta, inget bröd till men med en smoothie. De har smoothies på vårt konditori/fik, både riktigt nyttiga med kål mm i och denna som är bla jordgubbar och banan.

Igår fick det bli friterad kyckling med sötsur sås. Det är egentligen inget jag kommer sakna för jag äter det kanske en gång vartannat år.

Kommer en litet tag verkligen sakna bröd, pasta, potatis, kanske riset.
Min mage däremot kommer inte alls sakna detta, så just nu tänker jag att dessa tre månader kanske kan ge att jag även därefter äter mindre med snabba kolhydrater.

Jag har också idag tagit mått, tror inte detta kommer föras på onsdag.
Dessutom tagit "förebilder" i bara underkläderna. Dessa får ni se när jag varit igång några veckor och det kanske syns lite skillnad. De är tagna i alla fall.

Jag misstänker att det är på kläder jag kommer märka skillnad.

Jag försöker att inte hoppas på det som kanske inte är möjligt.
Så tio kilo kanske blir mitt mål.
Håller dock tummarna för att min coach kommer säga att min dröm kan vara möjlig.
Nu kommer jag ju förhoppningsvis fortsätta träna och kan nå dit efter dessa månader.
Nåja.

Imorgon skall jag jobba "som vanligt" en söndag för första gången på läänge. Känns sådär. Så skönt att det är en fyradagars vecka nästa vecka.
Med en spännande onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar