Sidor

fredag 14 augusti 2015

Tiden tiden...

Jag har hunnit göra en hel del denna vecka.
Jag har vilat, tvättat, bakat, lagat mat från grunden, klippt gräs, varit en sväng på stan, solat, läst, tittat på film och virkat.
Ändå inte hunnit alls vad jag velat.
Inte hunnit en sväng till ALV, inte hunnit träffa lilla E, lilla A och deras mamma, inte färgat håret, inte...
 Igår var jag två timmar i blåbärsskogen och fick ihop ungefär fyra liter och vi var ju ut för någon vecka sedan så nu tror jag vi klarar vintern.
Det var så skönt om än svettigt i skogen.
Då vi åt soppa blev det blåbärspaj, gjorde en burk sylt resten är i frysen.



Har så vakar rosor på framsidan, fick dem av min barndomsvän när jag fyllde 30 och de blommar så otroligt rikligt och länge.
Jag är noga med att klippa bort blommorna när de börjar vissna så att de inte tar energi. I år fick den lite rosjord också och nu har den fått lite rosnäring.


Idag har jag städat ordentligt i hall och tv rum, torkat lister, fönsterbrädor, alla lister i hallen, som ni kan se i trappen har vi spegelpanel, den finns i hallen också, plus tre spegeldörrar. Alla de listerna samlar damm vill jag lova. Ska ta trappen imorgon tänkte jag.
Sedan behöver alla lister i köket torkas av också.
Men nu känns det rent och fräscht på bottenvåningen. Ja den yttelilla toaletten blev städad den med.
Senast på måndag skall sovrummet få sig en ordentlig genomgång.

Om allt går så som jag och mannen min tänkt kan det hända att ni får se vackra bilder imorgon.

Härligt den ca tio tolv år äldre manliga nyskilda grannen har fest. Nu har han det kanske två gånger per år, men han försörjer ett kvarter eller två med musik.
Runt honom bor barnfamiljer...
Brukar kunna spela högt sent.
Ja ja, jag brukar somna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar