Sidor

lördag 5 september 2015

Tredje dagen

detta kommer bli allt annat än lätt. Ja nästa lördag kommer jag troligen tycka att det är helt ok, kroppen vänjer sig, sockersuget försvinner så smått.

Något av det svåraste kommer bli vattnet och att det är väldigt lite fett. Det som är är från oliver, olivolja/rapsolja, avokado, fet fisk.

Men jag känner min kropp!
Detta var dagens frukost. Vilken är helt ok förutom att osten kring tomaten nog gärna skulle varit magrare eller skinka.
Men som sagt jag känner min kropp och jag behöver det fettet från osten. Kommer även ibland äta majonäs till mitt ägg.

Jag tänker inte heller dricka exakt en och en halv liter vatten. Jag tänker däremot dricka ordentligt med vatten varje dag vilket jag i vanliga fall slarvar med. Vissa dagar kommer det nog bli mer än en och en halv liter vatten men så kommer det få vara.
Andra dagar kanske "bara" en liter.


Detta var min middag, innan den hade jag ätit en lunch och ett mellanmål. Saknas nog lite bladgrönt om man skall vara petig.

Ett mellanmål per dag skall vara en VLCD bar, eller en shake. Har smakat en sorts shake som faktiskt får att dricka. Har också smakat en av de två sorterna bars, toffee. Den är riktigt god och kommer bli min räddning när jag bara måste ha något som känns lite lyxigt och godisaktigt.
Det andra mellanmålet som helst skall ätas på förmiddagen är nötter/mandlar och en frukt.

Så äta får jag ju :-)




I övrigt har jag börjat på min andra kofta som kanske ska ges i julklapp eller behållas...
Går riktigt fort med detta garn vilket är roligt.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar