Sidor

måndag 23 november 2015

Att vara ledig

idag har både jag och Stefan varit lediga. Det är tredje måndagen vi har ledigt samtidigt och nu börjar jag ana att det kan vara bra att ha en ledig vardag ihop.

Vi har storstädat huset!
Övervåningen där sovrummet och badrummet verkligen fick sig en ordentlig genomgång även om de andra rimmen också blev städade.
På bottenvåningen blev köket det rum som tog längst tid. Kröp längs golvet och torkade lister, rengjorde lådan under ugnen, micron, ja och allt annat... Radiatorerna är dammsugande i hela huset.
Rena lakan i sängen såklart.

Härligt.

Så på lördag när jag skall plocka fram adventsljusstakar och lite annat är det fritt fram. Ja kanske behövs dammsugas i hall och kök men...

Nu skall detta hållas efter fram till jul!
Vi/jag plockar inte alltid i ordning så var sak ligger på sin plats :-/ Men nu skall jag vara duktig är tanken.
Så behöver jag bara damma, dammsuga och torka golv till jul. Utan att behöva röja hela huset först också.

Med träning och vikt går det både bra och mindre bra.
Står still i vikt, kanske att det rört lite på sig nu. Behöver lite mer träning.
Får till tre träningar per vecka men skall jag nå mitt mål till den 23 dec får jag lägga på ett kol.

Märker dock hur jag drar in magen i lägen där det inte längre behövs, att vinterjackan är större, att de jeans jag köpte i höstas som då var trånga nu börjar bli för stora. Roligt.

Ja att vara ledig ja. Har inte känts som om jag varit ledig idag. Längtar så till den 18e decembers eftermiddag, för därefter är jag LEDIG! Många dagar i rad

Kram

1 kommentar:

  1. Så skönt med riktigt rent o grattis till din viktnedgång :)

    SvaraRadera