Sidor

måndag 9 november 2015

Låtlista

Oj, kanske borde jag fundera lite till och troligen skulle jag ändå revidera den om och om och om igen.
Det handlar om en lista med tjugo låtar/sånger, det blogginlägg jag läste berättade att idéen att lista 20. Favoritlåtar kom från ytterligare en annan blogg. Den personen hade listat sina favoriter.

Jag anser att det är nästan omöjligt. Jag har valt tjugo låtar som ja visar min musiksmak, låtar från album som betytt mycket genom åren. Jag har kanske inte lyckats välja favoriterna från dessa album då något album var väldigt länge sedan jag lyssnade till.


Diggi-loo Diggy Ley- Herreys

Fångad av en stormvind -Carola, minns hur jag stod upp i bilen i baksätet som riktigt liten och sjöng de två första på denna lista.

Hit the road Jack - Ray Charles, denna hade jag i gen aning om att det var han som sjöng från början, mig för den tillbaka till min brors rum där jag, min bror och syster sjöng denna. Det är så jag minns det.

Somliga går md trasiga skor - Vreeswijk, tror jag sjöng denna med min bror och hans gitarr också men vi sjöng så mycket...

My favorite things - Sound of Music, ja jag skulle kunna välja så många musikallåtar så...

Memory - Cats, innan jag troligen hade en aning om innebörden i texten i tidiga tonåren stod jag i vardagsrummet hemma och sjöng denna om och om igen

Oslagbara - Niklas Strömstedt

Sista morgonen - Niklas Strömstedt

Don't Cry - Guns N ' Roses

Flickan och kråkan - Mikael Wiehe

Olyckssyster - Lisa Ekdahl

Hon förtjänar hela himlen - Lisa Ekdahl

Vem ser ett barn (Pity the child) - Peter Jöback, ja alltså att välja bara en kanske två låtar av Peter hm, svårt riktigt svårt.men den här på svenska gillar jag verkligen. Älskat Peter J sedan han som artonåring ställde upp i Melodifestivalen, jag blev kär på en gång.

Desembernatt (Halleluja) - Peter Jöback

Flodens botten - Helen Sjöholm sjunger Billy Joel

Barpianisten - Helen Sjöholm

Gröna små äpplen - Monica Zetterlund

Mister Kelly - Monica Z, valde jag för den kanske inte är så vanligttt man känner till. Älskar Monica
Z, hennes tydliga artikulering, hennes röst...

Hello - Lionl Richie, min och Stefans låt, finns någon mer men denna är VÅR låt

Hälsingland - Tomas Andersson Wij

Det blev inte en topp tjugo utan en mer tidskronologisk lista, som jag delvis troligen skulle göra annorlunda en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar