Sidor

torsdag 24 december 2015

Julafton 2015

Så där, första målsnöret nått. Min målformulering gällde julafton 2015.

Har jag nått mitt mål?

Till 99% ja.  -9kg hade tio som mål. Men då har ju min muskelmassa ökat också i alla fall med ca 1,4 kilo

Min fettprocent har minskat med 6%, fettet runt mina organ det viserala har minskat ordentligt, alla mätta värden förutom åldern har minskat där de skall minska och ökat där de ska öka.

Mått:
Lår -10cm
Vad -1cm
Överarm -1cm
Stuss -5cm
Midja - 9 cm
Mage precis över naveln -10cm

Nöjd?

Ja absolut!
Jag äter i det stora hela väldigt mycket bättre! Förut kunde jag hoppa över måltider mm
Jag tränar regelbundet och har behov av att träna, vilket känns toppen.
Jag vågar prova på olika former av träning, även om Tabata nog är det tuffaste jag kommer våga mig på just nu.
Men känslan av att faktiskt klara ett riktigt tufft träningspass som även vältränade människor får slita för att klara. Ja känslan är fantastisk.
Nu skall bara flåset bli bättre också.
Styrkan har ökat massor. Måste erkänna att jag gillar mina små biceps...

Bar hem en "viktboll" på tre kilo och tänkte på att jag släpat runt på den vikten och sex kilo till bara i mig själv. Vilken tyngd

Börjar bli roligt med kläder igen.

Nu är nya mål uppsatta, de gäller fortsatt vikten, i alla fall fram till sommaren.
Sedan blir det att planera för att hålla fast i det.

Nu skall jag fira jul med min kära familj!
Idag åker vi till min syster där mamma och pappa befinner sig.

Sedan tänkte jag att svärmor mfl kunde komma hit. Då kom svaret via sms: jag kommer ha nytt kök klart och den inglasade uteplatsen är också färdig...

Så det blir en tur dit också såklart! Hade glömt att hon äntligen har kunnat unna sig nytt i köket. Luckorna var orginal sedan 70-talet och hon har haft tre söner och en hel hög med dagbarn. Det behövdes så kan man säga.

Hoppas ni får en härlig jul!

Ett tips om du nu stressar halvt ihjäl dig, fundera på om det du är på väg att göra är viktigt, viktigt bara för dig eller för andra och skulle ni klara er utan att du gör det?
Kanske kan det hjälpa att sålla lite i göromålen.

Kram


1 kommentar:

  1. Suveränt bra jobbat !!!!!
    Låter som du haft en finfin jul :)
    Får önska dig ett gott nytt år !!

    SvaraRadera