Sidor

lördag 5 december 2015

På resande fot

Ja sedan förra söndagen den tjugonionde november fram till idag femte december har jag rest ca 138-145 mil.
I söndags var det havererat tåg, stormbyar och allt möjligt som gjorde att Sj inte levererade. Dessutom dålig information.
Två timmar sen anländer jag Sigtunastiftelsen och får sätta mig vid dukat bord, serveras måltiden ni kan se presenteras här nedan. Vilken lycka och vilket kök de har, köttet var perfekt och smakerna satt som en smäck.
Sedan möter mig det lilla men fullt tillräckliga rum som ni ser här ovan.
Vi har bytt plats för den utbildning jag går.













Här bodde vi och hade våra föreläsningar, det kallas Refugium och har varit Olof Hartmans privata 
bostad en gång i tiden.




På flera ställen stod granar med ljus i.






Hade möjlighet att gå flertalet promenader i den lilla fina staden Sigtuna. Besökte bland annat RCchoklad och köpte lite choklad. Saknar den där lilla extra lyxen här hemma i Vimmerby. Vi har ingen form av delikatessbutik, ingen teafgär, ingen med choklad...






Maten var toppen, vi åt både uppe i restaurangen och lite enklare mat nere hos oss. Här är tisdagens middag och efterrätt.



Ett av torgen i Sigtuna



En vacker Madonna.






Var så hemma under torsdagen för att igår åka till Köpenhamn. Vi började med ett besök i Vårfru kyrkan
Där den väldigt klassiska Jesus statyn av Thorvaldssen






Det var en trevlig guide och alla visste att vi skulle komma och vara där, de hälsade glatt. Och var lite nyfikna. Personalen alltså. Väldigt trevligt när alla är informerade om vad som händer. Något jag hoppas flera av mina arbetskamrater noterade.

Därefter tog vi oss till Tivoli.
I ser att jag inte har så många bilder just nu men här kommer några
Min middag åt inte brödet


Synd att jag inte kunde fånga dessa röda hjärtan på en bättre bild...




Hoppas att ni har en fantastisk andra advent, jag skall jobba på förmiddagen.
Men också åka till"Bullerbyn" på julmarknad. Låter idylliskt eller hur.
Kommer rapport därifrån.
Ledsen över det kortfattade redogörelsen men jag är helt slut på många sett.
Kram














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar