Sidor

tisdag 29 december 2015

post christmas

Så är julhelgen över och nyår i raskt antågande. Till jul fick det faktiskt bli en blågrå blommig blus, inte vanligt att jag bär blommigt men fastnade för denna och har trivts i den nu i helgen.


Vi firade julafton och juldag hos min syster. På julafton var vi hela familjen i stort sett (vi umgås i princip inte med min brors barn). Härligt. På bilden ovan syns piff och puff i syrrans gran och här nedan den fina dukningen.


På juldagen var vi ute och gick alla utom pappa och Stefan, ja vår bror åkte hem på julafton.
Pratade med båda mina syskonbarn vid olika tillfällen så himla trevligt. Hann prata md övriga familjemedlemmar ordentligt också. Oerhört värdefullt. Men framförallt är jag tacksam över att ungdomarna vill vara med oss. Ofta när vi ses är det födelsedagar eller annat firande så vi ses men ja... 
Fick också höra att min brorsdotter kommit in på utbildning hon sökt och ska gå i Uppsala, det var 
roligt.

Vi åkte hem på juldagen och på annandagen till svärmor, vi blev bjudna på tacos, har aldrig ätit tacos på annandagen! Men tja det gick det också.

Vi stannade över natt och hann träffa S farmor i söndags, hon är 89 å och 11 månader så det är bäst att passa på att träffa henne.
Några av mina julklappar





Ni får ursäkta att de är upp och ned...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar