Sidor

måndag 25 januari 2016

En tur till staden vid kusten


Idag åkte jag och Helena samt hennes underbara söner till Västervik. Vi båda ville till Mio bland annat.
Jag ville kolla en soffa.
Vi köpte en soffa "för två" till vårt tv -rum när vi flyttade hit, vi tyckte att vi ville ha en soffa som vi gillade först och främst.
Den är skön men inte så rymlig, det är tre sittplatser och har ett " sideboard" mellan tvåan och trean, vi unnade oss också nackkuddar.
Men är vi fler blir det genast bökigt och bara en av oss kan ligga ned i soffan.
Så nu blir det den ni ser här ovan, en stor men ändå liten och nätt soffa. Och jag kommer kunna ligga i soffan om kvällarna. Skall bli lyxigt.

Tänker att det lätt går att ändra lite utseende genom att köpa/sy ett annat fodral till en av ryggkuddarna.
Skall lyxa med nya gardiner här i tv rummet också.
Känns så bra.
Soffan vi har nu kommer troligen få flytta upp en våning! Åh som jag känt behov av att göra om lite!
Så långt det blev...

I övrigt köpte jag en billig blus från Vila.


Nu har jag kommit på ett och annat gällande min mage.
Är inte så strikt som jag borde just nu gällande kosten, eller jo, jag äter helt ok men lite för lite grönsaker och lite för mycket kalorier.
Men nu ska jag igång och träna igen och jag har inte gått upp i vikt så...
Åter till ämnet.
Jag tror faktiskt att det är vete och inte gluten som är boven för min mage. Är känslig mot laktos men det är med största sannolikhet vetet som plågat min mage. Känns bra att veta. Märker så tydligt när jag får i mig lite vete...
Trist men överkomligt.
Har nu också skärpt mig gällande lite kosttillskott, nej, det är inte istället för varierad kost och jag äter inga mängder.
Men jag vill gärna komma i balans och det är jag inte just nu!
Har fått reda på en sak jag inte visste. Har ätit D-vitamin särskilt under vintern i några år och tänkt att det är för att bli lite piggare. Det är det ju.
Men har en vän som nyligen fått reda på att hon har D-vitamin brist stor sådan!
Och att i princip INGEN människa kan få i sig tillräckligt med D-vitamin särskilt på vinterhalvåret.
Så mina vänner ÄT D-vitamin!

Kanske inte det mest intressanta inlägg men så är min vardag.

Kram



1 kommentar:

  1. Kul med ny soffa! Du får visa bild sen när den är på plats!
    Mysigt att åka iväg till en annan stad och vara lite turist.
    Kram

    SvaraRadera