Sidor

lördag 2 april 2016

Påsk mm


I påsk hade vi svärmor och svåger här ett knappt dygn. Hade lagt in två sorters sill och gjort räkcheescake. Riktigt gott



Blev inte så bra bild men min man fick herr och fru hare som ni kan se på bilden. De är så fina ca 20cm höga. Jag blev glad i alla fall


Trodde vi skulle klara oss med kokt potatis men, det blev protester så en Jansson fick det bli.



Enkel tårta på köpta marängbottnar.

Vi satt ute i uterummet på påskafton och spelade

På påskdagen klipptes ett av äppelträden
Och till middag blev det marinerade stekta kycklingfiléer och rotsakspytt


Tisdagen efter påsk blev det arbete i Stockholm fick rycka in och åka dit med konfirmander.
Vi gjorde besök i synagogan, moskén och Storkyrkan.


Bodde på af Chapman så vacker utsikt hade vi
Stockholm är fantastiskt vackert.





På tre dagar gick vi drygt fyra mil så jag unnade mig en lasagn på en riktig Italiensk restuarang i gamla stan.


Nu har jag ledig helg och det är så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar