Sidor

lördag 30 april 2016

Sommarens planer

ja nu börjar sommarens semester i alla fall ha lite innehåll. Vi gillar i och för sig att estraders vara hemma och göra det som faller oss in. Brukar bli en tripp till Linköping för bio, shopping och glass.

Men i år har vi lite planerat.
Jag gav min man biljetter till Vallarna och teatern, de har dessutom ju linum i år så dit ska vi. Blir tre dagar och två nätter. Boendet är bokat i Ullared. Så det blir visst en sväng på GeKås i år också... Inte mig emot.

Men söndagen innan hamnar vi i Helsingborg då jag råkat köpa biljetter till Fredriksdalsteatern... Vi har också inträde till parken och museerna den dagen. Den natten bor vi på ett lite lyxigare hotell, råkar vara min födelsedag så...

Sedan åker vi nog inte raka vägen hem utan ser vad vi känner för att göra.

Jag hoppas dessutom att mina föräldrar kommer ned en sväng och tja sedan är vi som sagt gärna hemma.

Blir nog en bra sommar och vi har lite att se fram emot.

Idag Valborg har jag dels döpt en liten pojke, andra barnet i familjen, alltid rolig när man återfår förtroendet.

Och firat gudstjänst ute på landsbygden i ett litet kapell, där träffade jag en änka som var glad att se mig och sa att hon då och då läste det jag sagt på hennes mans begravning.

Hm, jag gillar egentligen verkligen mitt arbete men styrningen har övrigt att önska.

Hoppas förresten på värme hoppas på att bada mycket, ja och så vill jag innan hösten kommer kunna springa 5km utan att tro jag skall dö...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar