Sidor

fredag 17 juni 2016

Jogga


Precis som hos många andra har jag en önskan om att jag någon gång skall jogga fem kilometer med lätthet.
Två gånger den här veckan har jag nu joggat nästan fem kilometer skulle tro att jag gått knappt en och då i rask takt och sedan joggat resten. Idag slog jag min förra tid med hela fyra sekunder .
Jag har kommit så långt att jag inte bara lufsar utan nog faktiskt delvis springer, jag har också kommit så långt att jag vet att det mesta sitter i huvudet. Ja alltså om jag skall orka eller inte.
Det tar dock ett tag för mig att få upp flåset att hitta andningen.

Den runda jag nu tagit mig runt är ganska backig, så nu blir jag sugen på att jogga den fem kilometers slingan som jag tidigare försökt jogga. Det är den som är märkt med just fem kilometer. Jag tror nämligen att den kan vara lite mindre backig.
Jag tävlar bara mot mig själv! Målet som nu börjar verka inom räckhåll är ju att jogga fem kilometer i sträck.
Längtar tills jag tycker att det är lite lättare att jogga/springa.

Men nästa träningspass får bli på gymmet och lite styrka, behövs det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar