Sidor

onsdag 22 juni 2016

Midsommarveckan



Vi har inga grandiosa planer. Vi är däremot lediga båda två.

Planen från min sida går ut på att dels lapa sol om det är sol.
Använda min splitter nya ugn så mycket jag bara kan, har blivit lovad att den skulle kommit idag. För den kom till  affären igår. Det skall bakas en mandeltartlett bland annat.
Tycker också att det är roligt att laga mat som jag inte gör så ofta, eller testa något

Äta god mat, dricka ett gott glas vitt eller två. Äta JORDGUBBAR.

Spela nya spel som kom hem idag. Vi hamnar lätt i varsit soffhörn om vi inte lägger ett pussel eller spelar ett spel. Vilket jag tycker är lite synd, men detta är något vi båda tycker är roligt.
Det ena spelet Pandemic har vi bara köpt en expantion till. Det andra är helt nytt   
 såhär ser det ut.

Skall också äntligen få läsa en bok jag väntat på i ett år i en följetång av Nora Roberts. Har frågat efter den några gånger då det var sagt att till jul skulle den nog komma. Jag har en bra relation till de som jobbar i vår fantastiska bokhandel. Det är en riktig bokhandel med höga fina bokhyllor, en möjlighet att sitta ned i en fotölj och pusta ut eller bläddra i en bok. En avdelning för barnen där det finns en liten lekhörna mm
De anordnar skrapbook kvällar, bjuder in många författare, du kan gå dit med ett gäng vänner för att få boktips mm
När Nora R gick över till att skriva följetonger om tre till fyra böcker insåg jag och en av ägarna att vi gillar henne båda två.
Hur som helst var jag in och köpte en present i förra veckan och fick då veta att boken kommer till Sverige den 21/6.
När jag går in idag vid halv fem tiden säger Annica att hon precis tänkt skicka ett meddelande till mig att hon nu plockat upp boken. 


Kram på er





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar