Sidor

torsdag 2 juni 2016

Sommar sommar sommar...!

Härliga försommar!
Här har vi det så härligt varmt och skönt.

Hur lever livet med mig då?

Jo på min arbetsplats är det en märklig situation där det känns som om alla avvaktar och väntar, men vad man väntar på är det inte riktigt någon som vet. Min arbetsmiljö är inte så bra och har inte varit mer än i korta perioder. har som tur var bra arbetskamrater.

Hade också trott att juni skulle bli en lugn månad, men fram till den 20e är det allt annat än lugnt!
I helgen får jag nog försöka handla och förbereda middagar så långt det går. Annars blir det nog dåligt med mat.

Idag är det EN månad kvar tills jag går på semester.

Det är mindre än en månad tills jag skulle nått nästa mål i min viktresa. Kommer inte nå målet, men jag tränar och äter nästan som jag borde. Sköter mig till 90% så de är de där sista som fattas lite. Äter lite för få mellanmål och lite för lite grönsaker.

Igår blev det klart att vi tillsammans med svärmor och svåger skall till Gotland några dagar på semestern. Ska bli jätteroligt



Så i sommar behöver jag inte låna bilder från Gotland utan kan visa mina egna. Har varit några timmar i Visby det är allt. Visby skall få sig ett ordentligt besök, sedan har vi inte bestämt vad vi mer skall göra. Vi har inte jättemycket tid på oss.

Det vi behöver göra hemma, tja... Jo då vi skall nog hinna en del av det också.

Kan vara så att jag har en klok man som vet att jag behöver avkoppling, vilket jag har svårt att ta tid till om vi är hemma.
I söndags efter arbetet exempelvis, sa jag att jag tyckte det skulle bli så skönt med en lat eftermiddag kväll. Vilket jag hade behövt. Kanske en halvtimme senare står jag med en spade i högsta hugg och gräver i trädgården.
Det är i och för sig avkoppling för mig att gräva och dona i trädgården men...

Ser fram emot denna sommar. Skall försöka ta mig en sväng till Astrid Lindgrens värld i helgen när jag är ledig och mannen jobbar.
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar