Sidor

lördag 9 juli 2016

Solens värme



Så äntligen var mannens penicillinkur slut och den flaska mousserande vitt vin vi tänkt öppna redan förra helgen öppnades igår. Igår hade vi en lat, ledig och trevlig dag.

Idag har jag äntligen kunnat ligga i solen och läst, ja i alla fall en timme för sedan var det kalla vindar och mycket moln men i alla fall. Sol och värme. Jag behöver det och jag kan se på set lilla jag odlar i min pallkrage att det liksom skjutit i höjden bara det senaste dygnet när det äntligen fått ljus och värme. Inte bara kyla och regn.

Snart är det dags för nästa tripp med sista teaterupplevelsen och shopping.

Sedan får jag summera teaterupplevelserna och recensera.

Det blir också shopping på GeKås, jag förstår att vi tycker olika om detta varuhus, så som att det inte längre är värt att åka, liksom vad som är värt att köpa och inte.

Jag gillar hela upplevelsen, att mycket finns under samma tak, att jag kan handla julklappar och födelsedagspresenter särskilt till  barn. Lego i viss mån spel, filmer med mera är billigare, mycket billigare.

För mig är det också värt mycket att under året slippa tänka på inköp av hygienartiklar så som shampo och tandkräm. Ja du kan köpa det billigt på ÖB i jämförelse med vissa andra butiker, men en hel del av det är billigare på GeKås.
Och som sagt för mig är det inte kronorna så mycket som att veta att det finns hemma. Jag handlar inga extrema mängder. Men jag handlar förbrukningsvaror.

Det är också svårt att planera allt innan då det är svårt att veta om det exempelvis finns kläder som jag alls tycker om. Vinterkläder både för stora och små är det bra pris på och okej kvalité om man inte måste ha det absoluta senaste modet. Handlade en vinterjacka för 3-400kr som jag nog fått ge 900-1200kr för på annat håll.

Hur är det då med allt onödigt, saken är den att de fyra gånger jag varit där kan jag komma på en sak som jag inte haft särskilt stor användning för. Jag skriver dels en lista och har en budget, i budgeten finns spontaninköp inräknat. Jag skriver upp vad jag handlar för och summerar en till två gånger innan kassan.

I år blir det lite annorlunda då jag kommer ha mer tid på mig, har sovit över i Ullared förut också, men sist hade vi lilla E med oss. Nu åker jag med min man och kommer nog mestadels gå ensam.

Nämen ni skiter väl fullständigt i detta, hur jag tänker lägga upp min shopping eller inte.
Suck ibland vill jag bara skriva så då skriver jag det som faller mig in utan särskilt mycket eftertanke.

Hoppas du har semester och tar det lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar