Sidor

lördag 11 november 2017

Farsafton...

Ja vi älskar ju aftnar och då det är farsdag imorgon måste det väl vara farsafton ikväll?!


Inte så bra bild men jag älskar amaryllis och de är ju faktiskt riktigt bar som snittblommor.
Blommor bidrar till välmående, så...


Idag har jag nog gjort mer än jag borde. Det har min kropp snällt talat om men jag mår bra av god mat. Så...
Grytan här ovan är en ryggbiffsgryta med chili och mörk choklad bland annat, helt knasigt god och lätt att göra. Ger absolut den där lite lyxiga helgkänslan.
För mig är det viktigt att det är lite skillnad på vardagsmat och helgmat. Sedan jag blev präst och träffade min man har det dock inte alltid blivit så, då vi ibland har jobbat helg båda två och orken liksom inte funnits till att laga något särskilt en helg. Då kan det ha blivit helgmiddag en måndag eller torsdag istället. Bäst av allt idag är att det blev två kompletta matlådor och en som behöver kompletteras lite. 



Efterrätten är något så knasigt somkladdlaka med dulche de leche- pannacotta.
Enligt mig lite för söt, men helt klart god.

Det var en liten lördagsrapport det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar