Sidor

måndag 13 november 2017

Middag borta


Min man jobbar skift så varannan vecka har jag kvällarna för mig själv.
I eftermiddags var jag för första gången på Zedigs, strax innan Mariannelund.
I samma byggnad ligger också filmbyn som får ett besök en annan dag.


Innan klockan fem på eftermiddagen kan man äta pasta, en veckans rätt, creps eller kanske ta en fika.
Ja just det, stället heter Zedigs glass, de har egengjord glass och det var med glass i tanken de ville öppna. Sedan har det utvecklats.


Jag valde en vanlig bolognese som gick att få med glutenfri pasta.
Efteråt någr kaffe och en skopa glass med topping.
Ja innan kvällsmenyn.


Jag valde glassen kladdkaka, med saltlakritstopping.
Så god.

Vi hade en trevlig stund och det har kul att äntligen komma dit. Tyvärr fick jag världens huvudvärk som utvecklades till migrän.
Men men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar