Sidor

onsdag 8 november 2017

Onsdag?!



Klockan är tolv mitt på dagarn och det känns som om jag inte sovit de nio timmar jag sov, samt att jag skulle varit ute och festat till tre inatt eller så. Svårt att förklara men tanken är trög, huvudet värker och kroppen känns mörbultad.
Men jag har inte gjort något egentligen annat än levt.

Ja, just det min rubrik.

Hade varit och handlat, storhandlat, med självskanning kom till affären strax innan tio och det var lungt och skönt. Min lapp var ordentligt skriven efter hur varorna är placerade. Kom till kassan och de blir koll av alla varor. Suck.
Rubriken var det...
Sitter och äter mellanmål och tittar på "Alias Grace" när jag kommer på att jag inte tagit dagens vitaminer. Har dem i en liknande diset som på bilden ovan, tar tre fyra olika så jag tycker det är lättast att ha dem så.
Öppnar facket för tisdag, panik, har jag glömt att jag tagit dem till frukosten, alla möjliga tankar rusar runt...
Jag har nämligen tänkt på idag som tisdag hela morgonen.
Inser att det är onsdag.
Vilket jag ju egentligen vet. Vet att ibland undrar man vilken dag det är för en sekund eller två, fast man egentligen vet. Av detta lilla fick jag blixtrande huvudvärk.

Men vet ni jag lyckades storhandla och kom hem med mat för resten av veckan, tror jag.
Att jag nu inte kommer orka så mycket mer idag är en helt annan femma.
En sak i taget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar