Sidor

torsdag 16 november 2017

Tillräckligt....


Ja nu har jag precis städat lite, men slutade när jag tyckte att det är tillräckligt städat för att jag skall kunna öppna dörren och släppa in "främmande", utan att skämmas. Däremot långt ifrån så städat som jag egentligen vill ha det.

Det "löjliga" är att det är svärmor som kommer imorgon, som vet hur jag mår. Å andra sidan är det nu städat inför helgen vilket är toppen.

Hur som helst good enough, det är svårt att stanna där.

Träffade min samtalskontakt idag, som jag hoppas skall funka, undrar mest över om kompetensen räcker...
Fick en hel del insikter som inte var alltför roliga och detta kommer ta längre tid än jag kunnat tro jag förstår det nu.
Vet att läkaren kommer sjukskriva mig så länge som blir nödvändigt, men just nu en månad i taget och även om jag vet det så stressar det lite att inte ha hela sjukskrivningen på papper. Att inte ha en plan att om si och så många månader skall jag börja jobba ett visst antal timmar osv.
Men ja ja, en dag i taget

Fick hemläxa. Första förslaget var att varje dag gå ut i trettio minuter vid samma klockslag. Att behöva inse att jag just nu inte klarar av att ha något jag skall göra ett visst klockslag varje dag om än så lite som det. Var en mindre rolig insikt.
Så måndag, onsdag och fredag skall jag vistas ute/ta en promenad under i alla fall trettio minuter.

Kust nu har jag Harry Potter maraton, såg en och en halv igår och har snart sett en och en halv idag.

1 kommentar:

  1. Läkare, samtalsterapeuter av alla de slag vill gärna att man kommer sig ut i friska luften.
    Jo visst är ju det bra i sig men det får inte bli ett pressande måste, då fungerar man tyvärr inte om man sitter i din och många andras sits där man är utmattad.

    Kram och gå ut när du har lust!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera