Sidor

söndag 21 januari 2018

Ny början och en god helg

Den nya början är väl inte så ny men ändå ny. Mer om det strax.

Tror jag börjar i helgen istället. Hemmet nystädat sådär som jag vill ha det med våttorkat golv. Ja, egentligen Bill jag alltid våttorka om jag städar men.... Ja ja, det är ett helt annat inlägg.
Så städat, mat inhandlat, lite vin...
Igår tvättade jag lite, gick en promenad, tittade på skidor som åktes och handboll.
Drack ett gott vitt vin till maten, åt popcorn.
Trivdes.

Idag har jag inte gjort jättemycket, men jag har fått massage, riktig.
En bekant till mig sa plötsligt, du jag är utbildad massör, ja det var i höstas och sedan blev det inte av riktigt.
Men så i fredags skickade hon meddelande, jag har ställt upp massagebordet vill du komma på söndag?
Om jag ville, jo tack.
Så vid tvåtiden åkte jag dit. De bor sagolikt fint, precis utanför vår lilla stad men ändå liksom lite mer landsbygd. I ett stort fint hus. Längst upp på tredje våningen höll vi till. Hon hittade en hel del knutor och spänt var det. Men ack så skönt det var. Nu är jag något öm på vissa ställen men jag tycker det är så värt det.

I torsdags fick det bli detta till lunch på vårt stadshotell, för så mycket frukost hade vi inte hemma och jag skulle i äg på trepartssamtal och kände jag behövde ladda lite.
Vi, jag min chef, läkaren och sjuksystern kom fram till att den 29e ska jag börja arbeta på 25%. Hår det så går det men...
Jag ska inte egentligen arbeta som präst, utan vara expeditionen behjälplig är tanken. Så lite kopiering, utskick och annat, kanske kan jag jobba lite med vår hemsida...


Ja, just det när jag städade i fredags förmiddag och skulle dammsuga tänkte jag att det nog var dags att byta påse för sist jag använde den verkade det så.
Öppnade och får se detta. Suck. Nåja nu är den rengjord och ny påse i, stor skillnad kan jag säga


Fredagens lunch gick inte heller av för hackor, sallad och falafel. Till middag pt vi faktiskt Kålpudding, men den är ju inte så bildskön direkt.


Bi har haft så mycket fåglar som ätit hos oss både på framsidan och baksidan, igår såg jag hur några satte sig på uthustaket och sedan liksom försvann krypandes under snön





Igår kväll fick det bli popcorn och ytterligare ett glas vin. Ja har liksom haft en riktigt trevlig helg.


Tänkte att jag ville ha något med mig till min massör, aldrig varit där tidigare, vilket i sig enligt mig kräver något att ge.
Kom på att jag nog hade en bok eller två som jag köpt för att ge bort. Det hade jag, vet att hon älskar att läsa. Blev också ett virkat bokmärke, gick snabbt och lätt att göra kommer bli fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar